fredag 8 februari 2013

Att klaga på en restaurang man egentligen gillar...

Jag avskyr verkligen att klaga på maten på svenska restauranger. Det känns alltid lika jobbigt. Så mycket enklare att bara skriva ett argt blogginlägg och klaga av sig. Men idag tog jag mod till mig... och skickade tillbaka maten. Jag var på Moriskan ikväll. En restaurang vi har hyllat här, vi är till och med citerade på deras hemsida. Men idag fick jag en risotto som inte var kokt. Det var hårt i mitten som fastnade i tänderna. Det är faktiskt inte ok. Jag tog mod till mig och sa till... Jag fick en ny risotto tillsammans med en liten föreläsning om att servitrisen faktiskt smakat på min gamla risotto och 'den ska faktiskt serveras så, med lite tuggmotstånd'. Jag skäms nog mycket över att skicka tillbaka mat men att behöva argumentera för det gör mig illa till mods... Den nya risotton jag fick var ok... Inte fantastisk. Jag åt den två veckor innan och tyckte att den var supergod... Lägg till att jag fick en skål aioli över min jacka, att mitt sällskap fick alldeles för salta musslor och att efterrätterna var slut... Sammanlagt ingen bra restaurangupplevelse.
Det blev lite bättre av att vi fick 10 % rabatt och lite kaffe... Men det jag blir mest ledsen över är att bli ifrågasatt. Som sagt det är pinsamt nog att klaga...

Ska sägas att en av servitriserna var jättegullig! Hon försökte! Men sammanlagt, tyvärr... Det här var inget bra restaurangbesök...

1 kommentar:

  1. DreamHost is definitely one of the best hosting company for any hosting plans you need.

    SvaraRadera