tisdag 28 februari 2012

Soppor i Stockholm

Var på möten i Stockholm hela förra veckan och lyckades äta ett antal goda soppor till lunch. Har ju tidigare tipsat om soppan på Södermalms delikatesser och har nu hittat fler soppställen som funkar bra på Söder.

En lunch gick vi till Montmartre på Hornsgatan, ett jättetrevligt café som hade trevliga sallader och soppor.
Jag åt själv en krämig tomatsoppa med rostad paprika och grillat bröd till. Det var både lagomt varmt och mustigt för en kall dag i Stockholm.

Jag hann också med en afterwork på fina Morfar Ginko och Pappa Ray Ray där åt jag en fin svampsoppa med citruscrème till. Kan klart rekommendera den med en god öl till! Jag är också glad att de gått ifrån det vegetariska alternativ som fanns där förra gången jag afterworkade där. Då bjöds det på kokta rödbetor och........ ja, ni gissade rätt! Getost! Och inte lite getost heller. En halv rulle chèvre fanns på tallriken.
Mycket glad åt detta goda soppalternativ istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar