söndag 29 januari 2012

Geggamoja till frukost - ingen bra start på dagen

Usch, den här dagen började med en riktig frukostmiss! Jag gick jag ut för att äta och hamnade på Red Art Café i Dalston. Menyn såg lovande ut, men jag råkade göra misstaget att beställa deras turkiska äggröra, menemen. På pappret lät det bra (ägg, halloumi, tomat, chili - ärligt talat, vad kan gå fel?!)- men om ambitionen var att få till en äggröra så misslyckades köket totalt! Vad som kom in var en skål kräkfärgad rinnig geggamoja och trots att smaken var hur bra som helst så kunde jag inte riktigt komma över känslan av att jag satt och åt råa ägg.

Kanske hade vi bara otur för allting som andra människor fick in såg hur trevligt ut som helst. Vill alltså inte avråda helt från Red Art Café, men jag skulle hålla mig borta från deras menemen!

Red Art Café
113 Kingsland High Street
London E8 2PB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar