onsdag 25 januari 2012

Pho på Tây Dô Café

Jag har fått lite dille på Pho, ni vet sådan där trevlig vietnamesisk nudelsoppa, på sistone. Området runt Shoreditch är ett bra ställe att gå på jakt efter sådan, och nu tänkte jag dela med mig av mitt bästa fynd hittills (med reservation för att det kan komma att ändras när jag hunnit testa fler ställen). Tây Dô Café ser inte mycket ut för världen, men de mästrar verkligen Pho-konsten! Deras vegetariska variant är fullproppad med tofu och blandade grönsaker och allt är så där perfekt krispigt som man vill ha det - inga överkokta nudlar här inte! För den som inte är sugen på Pho så finns det dessutom en hel del andra saker att välja på och allt ser fräscht och trevligt ut. Kan alltså varmt rekommenderas! Det är BYO dock, så kom ihåg att ta med eget vin/öl - de korkar upp åt er!

En liten varning kan dock vara på sin plats. Det här är inget ställe man sitter kvar länge på. Så fort sista tuggan är svald kommer räkningen och sedan är det bara att packa ihop och gå. Fast trots att det kan bli lite abrupt har i alla fall jag varit både mätt och väldigt, väldigt belåten varje gång jag gått därifrån!


Tây Dô Café
65 Kingsland Road
London E2 8AG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar