onsdag 14 september 2011

Chez Madame igen!

Nu är min sista dag i Sverige innan jag återvänder till Kabul igen. Var kan vara bättre att vara än på Chez Madame!
Jag tror att det är 4e gången på de 5 dagar jag spenderat i Malmö. Jag gillar den nya lokalen, den känns seriösare än den gamla och menyn har också fått ett uppsving i mer matig inriktning efter flytten.

Frukostbuffén finns fortfarande kvar och är precis lika fin som vanligt. Dessutom finns frukostmackor som också är sjukt god på det där fantastiska Chez Madame sättet. En nyhet är bagels. Till dessa får man välja tre tillbehör. Man kan välja klassiska saker sm cream cheese, smör och marmelad men det finns också andra med udda saker som gurksallad och olika röror. Jag valde en fänkålsröra med tångkaviar, en gurksallad och nyponmarmelad. Så otroligt gott alltihopa! Jag skulle lätt kunna bosätta mig på chez madame och bara äta deras goda mat hela dagarna.

De finns på facebook också och varje dag lägger de upp sin lunchmeny på väggen. Jag som sitte på alldeles för behörigt avstånd i Kabul kan inte annat än avundas alla som får avnjuta fantastiska rätter som:
Apelsinbräserad savoykål med potatis- och jordärtskockspuré
Mynta och zuccinipasta med heta tofubollar
Quinoaotto med kantareller, äppelchutney och syltad citron
Helt fantastiskt!

Jag kommer definitivt tillbaka till chez madame nästa gång jag är i Malmö. Forhoppningsvis kan jag också nån gång få med mig den andra arga vegetarianen som skamligt nog aldrig varit där än. Den närmaste tiden kommer vi dock att vara på helt olika delar av jordklotet så det kanske dröjer ett tag innan den gemensamma chez madame-recentionen kommer. Ser dock fram emot när vi båda kan avnjuta den fantastiska maten där tillsammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar