tisdag 13 september 2011

2 x Värnhemsthai

Nu var det ju visserligen min sista dag på jobbet igår, men ett sista inlägg på temat Lunch på Värnhem tänkte jag att jag skulle dela med mig av innan jag flyttar till London om ett par veckor.

Vi har två thairestauranger som vi brukar alternera mellan. Den ena, Korrapong, ligger i samma hus som kontoret och är därför ett bra alternativ om man har väldigt bråttom eller om det snöar. Där kan man få med sig vegetarisk tofugryta och ris för blygsamma 49 kronor, men så brukar den inte vara någon smaksensation heller. Buffén för 89 har jag länge varit lite skeptisk till, men härom dagen provade jag den trots allt - och insåg att det fanns en hel del gott bland de 14 rätter som serverades. Faktum är att de håller högre standard än tofugrytan man får till (som är samma som man får med sig vid avhämtning) och det finns tillräckligt många vegetariska alternativ för att man skall bli mer än mätt...

Den andra är May Sen vid Slussen. De har aldrig något vegetariskt på menyn, men fixar gärna en grön curry med grönsaker och tofu om man ber om det. Den är stark och god och serveras med ris och vegetariska vårrullar. Nog för att det finns bättre thaiställen i Malmö, men för att vara ett lunchställe vid Värnhem tycker jag ändå att May Sen levererar! Repertoaren kanske inte är så stor, men det åtminstone sting i det de serverar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar