tisdag 30 augusti 2011

Middag på Moriskan

Sedan Moriskan slog upp sina dörrar i somras har jag haft många roliga utekvällar där. I söndags tyckte jag att det var hög tid att testa restaurangen också, så Jonas och jag trotsade regnet och gick dit. Jag hade höga förväntningar - och kvällen blev precis så trevlig som jag hoppats! Av åtta varmrätter var två vegetariska och vi testade varsin. Jag tog polentan med balsamicobetor, getost, vaxbönor och svartkål och Jonas tog kantarellrisotton med bondbönor. Båda var helt fantastiskt goda. Finurliga och nyskapande på det där sättet som vittnar om att köket faktiskt bryr sig om även sina vegetariangäster. Sådant är man ju fortfarande inte helt bortskämd med, så jag smälte fullständigt och kunde inte hejda mig från att beställa ännu en flaska Pinot Grigio och en osttallrik till dessert. Kan alltså varmt rekommendera Moriskan, både för dansen och maten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar