torsdag 5 maj 2011

Stammisställediss

Tröls är ett fantastiskt trevligt ställe. Kanske den trevligaste puben i sin klass i Malmö. Dessutom ligger den fantastiskt trevligt nära mig.
Man skulle kunna säga att det är mitt stamställe och det vore till och med sant.
Trots det får jag gång på gång påminna mig om att inte äta maten där. Den är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Menyn är enkel pubmat och innehåller förvånansvärt många vegetariska alternativ. Det finns burgare, vegetarisk fish and chips och alltid minst två rätter till. Så långt allt väl. Problemet är dock att maten inte är särskilt väl lagad.
Idag beställde jag en sötpotatisgratäng med getost och sallad. Det lät jättegott!
Det jag fick in var inte alls roligt. Dels så liknade det en soppa i konsistensen och jag hade behövt en sked för att få i mig det. Sötpotatisen var riven och blandad med vanlig potatis och vilket inte alltid är en lyckad smakkombination. Dessutom var den tillagad som en vanlig potatisgratäng med grädde eller något liknande. Tyvärr hade grädden skurit sig och det bidrog ju till soppkonsistensen.
Det verkar som att det saknas lite grundläggande kunskaper i köket. Både kring tillagningssätt och smakkombinationer. Det känns som att de har givit sig på lite för svåra saker helt enkelt.
Jag fick dock byta gratängen mot en veggieburgare. Den var helt ok. Trots att burgaren smakade dill.
Man ska inte dissa sitt stamställe. Jag vet.
Man ska älska stället och ignorera de små skavankerna.
Problemet är kanske att jag inte älskar Tröls. Jag tycker mest att det är väldigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar