lördag 14 maj 2011

Ätarhelg i Estersmark

Har varit i Estersmark i helgen igen!

Helgens mat har varit, om jag förstod min kära mor rätt, inspirerad av Paulo Roberto och hans kokbok/TV-program Primo Paulo. (Ja, konstigare saker har väl hänt?)
Det har dock också genomgående varit en Estersmarktwist på allt, enligt utsago.

Så vad har jag blivit bjuden på då? Här kommer det:
Bruchetta
Pasta med zuccini, svamp och paprika
Paj med citronvaniljkräm och färsk frukt
Västerbottenpaj
Nybakat bröd
Halloumi
Grillad paprika
Spenatsallad
Nyplockad stekt sparris direkt från rabatten
Gnocci al funghi
Och sist men inte minst vaniljglass med meloncitronsås!
(tror att jag har glömt minst två rätter...)

Till sist kanske jag ska säga att allt detta hann vi äta på mindre än 24 timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar