lördag 5 februari 2011

Fläskpannkaka - tro det eller ej!

Vissa dagar kan längtan efter barndomsklassiker som köttbullar, köttfärssås eller fläskpannkaka göra att man sjunker så till köttsubstitutnivån.

I torsdags var en sån dag. Jag fick ett paket låtsasbacon av Lotta som jag experimenterade lite med. Fläskpannkaka blev det. Denna rätt som jag aldrig tidigare givit mig på visade sig efter lite googlande vara sjukt enkel att laga till. Mjöl, mjölk ägg och fyllning var allt som behövdes.

Jag gjorde en fyllning av låtsasbaconet och lite lök som jag fräste ihop. Så över med smeten och in med allt i ugnen.

När den var klar och jag äntligen kunde ta ut den så upptäckte jag att den fanastiska lingon-tranbärschutneyn som jag hade tänkte äta till var slut. Ett ganska stort bakslag alltså.

Det fick bli en lite sötad grönsaksblandning till istället som var ganska god. Så långt kändes allt bra.

Efter allt detta så satte jag mig ned för att äta, ganska hungrig eftersom gräddningen tog ganska lång tid.
Hur ska jag beskriva hur det smakade...

Inte gott, kort och gott.

Om jag är på väg att falla ned i köttsubstitutsträsket igen så påminn mig. Snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar