lördag 5 november 2011

Kroppkakor revisited

Nu när jag är i underbara Malmö igen så måste jag ju bara svänga in för en middag på underbara Tempo! Till min glädje fanns de fantastiska kroppkakorna med rökt svamp kvar på menyn! Jag har haft matdrömmar om dessa och de var precis lika fantastiska som jag minns dem. Kålen och lingonen passar perfekt ihop med kroppkakorna och trots att det är tung mat så känns det förvånansvärt fräscht!

Det enda negativa med dem är att man blir så mätt att man inte orkar med någon efterrätt...

Tydligen är det inte bara vi som gillat kroppkakorna för vår kypare för kvällen berättade också att Tempo nu öppnar nytt på Monbijougatan under namnet Grand Mat & Öl. Tydligen ska de ta alla favoriterna från Tempo och servera dem på Grand för att kunna fortsätta vara lite mer experimentella på Tempo. Kroppkakorna kommer att vara ett stående inslag där tillsammans med annan mer ölhallsbetonad mat som ka vara lite åt pubmats/husmanskostshållet. Ser mycket fram emot att besöka stället nån gång framöver! Låter som en bra idé att ha ett ställe med lite annan inriktning för att kunna behålla Tempo just så fantstiskt som det är!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Va roligt att du är i Malmö! Jag var faktiskt på Tempo i torsdags och åt kroppkakorna och håller med om allt ovan, men måste lägga till att jag tyckte det var lite för mycket deg och för lite svamp i kakorna... Annars var allt toppen! Fantastisk kål!
    Stor kram!
    Maria (RKUF Malmö ;) )

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, i Malmö för en kort visit! Va tråkigt om det var för lite svamp i kroppkakorna... Mina var helt perfekta. Passar verkligen med rökt svamp i dem!

    SvaraRadera