onsdag 29 juni 2011

En obehaglig lunchupplevelse

Idag åt jag mitt livs kanske äckligaste lunch. Eller snarare: det gjorde jag inte eftersom hela skiten åkte i papperskorgen efter bara ett par tuggor. I hörnet Grönegatan och Norregatan ligger ett hyfsat nyöppnat ställe som säljer sallader, mackor och allt det där vanliga. Solsugna som Anna och jag var efter en lång förmiddag inomhus på våra respektive kontor tänkte vi att en pastasallad på en bänk skulle sitta som en smäck, men så blev det alltså inte... Nu har jag visserligen inga större förväntningar på en pastasallad för 29 kronor, men någonstans måste man väl ändå kunna utgå från att något som marknadsförs som pastasallad åtminstone innehåller både pasta och någon form av sallad. Det gjorde den inte. Green 2 Eat:s vegetariska pastasallad består av - just det - pasta. Bara pasta. Gentilt nog hade de hällt på någon form av dressing också. Den kallades pesto, men enligt samma logik som ovan så hade den alltså ingenting med pesto att göra. Den hade däremot rätt mycket med härsken olja att göra och där har vi alltså också huvudanledningen till att äckelpastan hamnade i papperskorgen. Tack och lov så sken solen skönt och sällskapet var det inget fel på heller, för annars hade jag nog kunnat få men för livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar