lördag 26 mars 2011

Estersmark - en icke-recention

.Jag är just nu och hälsar på min mamma som bor i Estersmark i Västerbotten, inte långt från mejeriet som tillverkar den delikata osten.
Ända sedan vi startade den här bloggen har min kära mor, i alla telefonsamtal, återkommit till samma mening. Den går nånting i stil med:

"Jättekul att läsa den men man får ju lite press på sig om du kommer på besök"

Min mamma är alltså nervös för att jag ska ge hennes mat en dålig recention. Helt galen tanke - gillar inte alla sin mammas mat? Min mamma är dessutom väldigt duktig på att laga mat! Men eftersom hon inte vill att jag ska recensera henne eller skriva om hennes mat här så tänker jag att det är precis det jag ska göra.


En klassiker när man är på besök är så klart Västerbottenspaj. Den är alltid supergod! Den blev uppäten till lunch idag serverad med en sallad på haricot verts och körsbärstomater.
Igår åt vi en fin middag i solnedgången bestående av en jordärtskockssoppa och ett nybakat bröd som Clemant slängt ihop!



Så hittills har Estersmark bara bjudit på kulinariska höjdare. Får se hur kvällens mål blir. Det ryktas om att det ska bli Västerbottenspanerad aubergin och squash bland annat. Chokladmousse är annat jag misstänker kommer serveras.
Återkommer om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar