onsdag 24 augusti 2011

Vegetariskt på Malmöfestivalen

Jag minns när det vegetariska utbudet på Malmöfestivalen var begränsat till langos och nudlar, eller kanske möjligtvis fettdrypande ostfyllda jalapeños. Då var det inte särskilt kul att vara hungrig vegetarian i vimlet, men tack och lov har utvecklingen gått framåt! Jag har inte hunnit testa särskilt mycket mat i år tyvärr, men det jag har ätit har varit gott, riktigt gott! En favorit är KB-tältets (Posthusplatsen) portabelloburgare som serveras med dinkelbröd, någon sorts underbart citronig yoghursås med feta, sallad och rostade potatisar. Jag vet inte vad de gjort med svampen, men den var verkligen helt otroligt god! Så god att jag nästan kunde bortse från obehaget att äta med säkert väldigt miljövänliga träbestick från en säkert väldigt miljövänlig trätallrik. Jag kan ju inte ens hålla i en glasspinne utan att det går rysningar genom kroppen, så det här var något av en prövning...

Ett annat trevligt matstånd jag har hittat är det marockanska tältet som ligger på Gustav Adolfs torg, till vänster om man kommer från gågatan och har södertull i ryggen. Där får man en mycket smakrik grönsaksgryta med rejält sting i och couscous för 65 kronor. Lite mindre miljövänligt var det också, vilket uppskattas av en träskygg människa som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar