onsdag 6 juli 2011

Amanos

Amanos är ett populärt pizza och kebabställe som ligger på Östra förstadsgatan. Trots att många av mina kollegor är hängivna anhängare har jag aldrig kommit mig för att gå dit förrut - kebab är ju inte säskilt vegetariskt - men idag insåg jag att det faktiskt finns ett par vegetariska alternativ på menyn och bestämde mig för att testa. Jag beställde grekisk sallad i pitabröd och jag måste säga att jag verkligen blev positivt överraskad! Pitabrödet var fantastiskt gott och nybakat och fyllningen som bestod av isbergssallad, oliver, tomat, gurka, paprika, feferoni, tzatziki och rejäla bitar fetaost var både fräsh och smakrik. För 55 kronor får man en mastodontportion och det var inte utan att jag saknade den andra arga vegetarianen lite extra idag, det hade räckt till henne också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar